رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در طرح سلامت نوروزی ۳۲۰ زایمان در آمبولانس‌های اورژانس انجام شده است.

جعفر میعاد فر، رئیس سازمان اورژانس کشور  گفت: یک میلیون و  ۵۰ هزار تماس  از ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین با اورژانس گرفته شده  و ۳۰۰ هزار ماموریت انجام شده است. بیش از ۲۹۶ هزار بار آمبولانس برای انجام ماموریت اعزام شده است و ده درصد ماموریت های ترافیکی افزایش داشته که در پی آن  بیش از ۵۳ هزار مصدوم ترافیکی داشته ایم.

به گفته وی در طرح سلامت نوروزی کاهش ۱۱ درصدی در زمینه مسمومیت با گاز منوکسید کربن داشته ایم. ۱۱۰۳ مورد مادر باردار در طرح سلامت نوروزی منتقل شدند و ۳۲۰ زایمان در آمبولانس های اورژانس انجام شده است.
رئیس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: در طرح سلامت نوروری ۱۷۷ پرواز بالگرد اورژانس هوایی داشته ایم و کمپ های نوروزی سلامت در ۳۰ کیلومتری شهر ها راه اندازی شده است. در طرح سلامت نوروزی کاهش ۴۰ درصدی در زمینه غرق شدگی داشته ایم.

او ادامه داد: آمارهای مصدوم حوادث ترافیکی در حدود ده درصد افزایش داشته است. حدود هشت هزار نقطه حادثه خیزر وجود دارد که در مرحله اول ۸۰۰  نقطه برطرف می شود.

میعادفر گفت: هر اتوبوس آمبولانس چندین بیمار بد حال را به بیمارستان منتقل خواهد کرد.

او بیان کرد: بر اساس آمار نیمی از مرگ و میرها در صحنه حوادث، شش درصد در انتقال مصدوم و ۴۰درصد در مراکز درمانی رخ می دهد.

رئیس سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: در زمینه آموزش عمومی و فرهنگ سازی باید تلاش بیشتری شود. باید خودروها اصلاح، توسعه پایگاه ها انجام، نیروی انسانی افزایش یابد و خودروهای آمبولانس به روز رسانی شود.حدود ۶۰ درصد از حوادث در جاده ها اتفاق می افتد.

به گفته او در حال حاضر ۵۷۰۰ دستگاه آمبولانس وجود دارد اما سه هزار دستگاه فرسوده هستند.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: ۱۵۰۰ میلیارد تومان از عوارض سیگار و ۲۰۰۰ میلیارد تومان از حوادث ترافیکی بودجه پیش بینی شده است.

او افزود: در کلان شهر ها  حدود ۱۲ دقیقه زمان رسیدن بر بالین بیماران است اما در تهران وضعیت خوبی این آمار ندارد و با توجه به یک میلیون ماموریت در تهران و ترافیک آمار رسیدن مناسب نیست.

او اضافه کرد: هم اکنون  از ۲۲۰ دستگاه آمبولانس، در حدود ۱۷۰ دستگاه در حال ماموریت هستند. زمان رسیدن موتورلانس در تهران حدود دوازده دقیقه است.

رئیس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: به طور میانگین در زمان غیر ترافیک  ۱۳ دقیقه طول می کشد تا مامور اورژانس به بالین بیمار برسد که این امر در زمان ترافیک  ۲۰ دقیقه است.

میعاد فر بیان کرد: امسال ۲۰۰ خانم در رشته فوریت های پزشکی فارغ التحصیل شده اند و چهار پایگاه بانوان در تهران راه اندازی شده است و هر تیم اعزامی شامل سه نفر که راننده آقا و فوریت پزشکی هم است.

او گفت: با فارغ التحصیلی ۲۰۰ خانم در رشته فوریت های پزشکی  حدود ۲۰ پایگاه بانوان در تهران می توان ایجاد کرد. مزاحمت تلفنی رسمی خیلی کم است و صحبت هایی با قوه قضائیه در این زمینه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار